onsdag 22 juli 2009

Superföraren.


Vi har semestrat. Huskvarna för att träffa sambons släkt. Och sen Öland för en riktig familjesemester.
Vi bilade i närmare 200 mil. Av de körde jag... ...vänta, måste räkna... ...först körde vi ju dit, ja... ...jo, det borde bli typ... ...på ett ungefär... noll mil. Noll kilometer. Noll meter. Noll centimeter. Noll millimeter.
Och jag som kör så jäkla bra. Eller gör jag inte? Var det därför sambon tog sej åt axlarna och kämpade kämpade kämpade dom extra milen bakom ratten?
Dagen efter vi kommit hem åkte jag, Alice och Arvid till Trönö för att träffa mormor och morfar. Alice satt heeela vägen: "Kör försiktigt, mamma!" "Du behöver inte köra så fort." "Det kommer en biiiil!"
Så till slut blev jag rädd själv.
Men jag får fortfarande köra barnvagnen.

Inga kommentarer: