måndag 24 augusti 2009

Tidsoptimist.

En vecka. - 1 kg. Jag borde vara helnöjd med tanke på att lördagen var fest med trerätters middag och en hel del kaloririk dricka. Men jag blev besviken när jag ställde mej på vågen. Hade hoppats på mer. Ständig hunger för det här? Känns inte rättvist.

I eftermiddag blir det gym igen. Om jag bara visste vad jag ska pyssla med på det där gymet. Jag glider mest runt och kikar på andra och känner mej ful, tjock och malplacerad.

Igår pussade Alice på mej och sa: "Åååå. Min fyrkantiga mamma!" Vet egentligen inte vad det betydde. Att jag är lite lik Svampbob kanske.

1 kommentar:

Naémi sa...

Du är jätteduktig.

Och ett kilo låter kanske inte så mycket i det stora hela, men tänk på det som något mer konkret istället, som margarin t ex. Ett stort paket margarin / fett har ju faktiskt försvunnit från din kropp, och det är inte illa!

Och man måste ju börja nå'nstans.