måndag 22 november 2010

Glada barn. Glad mamma.

En ledig dag med kidsen.
Jag pendlar mellan att tycka att livet är en fest och att vilja smita undan från tjo och tjim och hitta tystnad. Nånstans, bara för någon minut.

Om den ena är glad är den andre arg och tvärtom.

Efter att lillgrabben fått utbrott nummer tvåhundrafyrtitre och kastat allt han fått tag i på storasyster, på mej eller bara iväg, stoppade jag dom i badet. Och jäklar. De var sams. I alla fall för det mesta. De roade sej i och för sej med att hoppa så vattnet tsunamierade ut över badrumsgolvet, men det var skitsamma. Under tiden tände jag ljus, lagade och dukade middag.

Tvååringen slocknade efter några ynka Bolibompaminuter vilket betydde att soontobefemåringen fick fritt babbelrum kvällen lång.

När jag fixade Bamsetandkräm på tandborsten ställde hon sig på pallen och tittade mig djupt in i ögonen.

- Mamma. Jag måste säga en sak bara, sa hon allvarligt.
- Vadå?
- Du. Är. Bäst.
Betoningen på varje ord gör lyckan ännu större.


Inga kommentarer: