torsdag 26 mars 2015

Jag vill visa dig

Köpte ett citronträd igår. Vill bara visa det för pappa.

Fick snälla ord av en lärare. Vill bara berätta för pappa.

Det hade visst snöat lite inatt. Vill prata väder med pappa.

Någon hade lagt ut en bild på hur det såg ut för ett år sedan med blommor och gröna gräsmattor i slutet av mars. Tänker på pappan som inte hunnit ramla i slutet av mars.

Tänkte att jag kunde göra en räkcheesecake i påsk. Vill bara bjuda pappa.

Jag får tvinga mig själv att tänka på den kalla pappan som låg stilla i ett bårhus med en mager näsa jag inte kände igen. Den riktiga pappan som skrattade så att han grät och ordvitsade till vi blev galna saknar jag så magen vänder sig ut och in. Jag hör det knarrande golvet och sucken och hur jag än vet det så är det inte sant. Det kan inte vara sant.

Inga kommentarer: