måndag 18 januari 2010

Beach 2050. Here I come!

Okej. Jag var aldrig cool som barn. Som tonåring var jag en katastrof. Som ung låtsasvuxen försökte jag vara cool men misslyckades. Som vuxen på riktigt blir jag bara värre och värre. Nu är jag väl uppe i maximal loser. Ful, fet och misslyckad.

Men. Jag har inte gett upp hoppet än. Trumfkortet. TA DA!

Old lady.

När jag blir gammal vill jag vara den där tanten på gymet.

Hon kommer glatt in med sin lilla ryggsäck och leopardmönstrade cykelbyxor och bara äger. Typ.

Hon cyklar och gymar så elegant. Lite Greta Garbo. Och efter varje avslutad maskin hämtar hon sprutelisprutan och sprutar och gnussar med trasan. Gnussar överallt, städar och fejar utomjordiskt superordentligt. Även där hon inte nuddat maskinen. Där ingen nuddat maskinen på lång tid så lite dammtorkning kan vara på sin plats.

Och glider vidare till nästa maskin.

Pigg och alert.

Bredvid står svettiga jag och ångar och flåsar.

Men vänta bara.

2 kommentarer:

Helen sa...

hahaha.. tokgillar det du skriver.. den tanten vill jag va åsså.. ikväll kör jag minst 1.5 timme med wii fit.. för fasen jag ska komma i en strl mindre snart.. så less på allt fläsk.. blää för allt godis, läsk, chips, pizza, kakor, bullar, tårta å allt vad det heter som är så gott..
det var rätt bra att inte ha nån smak när man var förkyld.. för då var man inte sugen alls på nåt gott.. men men smaken kom ju tillbaka på beställning när jag skulle börja mitt nya liv 2010.. suck men 1.6 kg ner på två veckor så det går iallafall åt rätt håll.-
ses imorrn.. kram kram

Helena sa...

Jättebra att sätta mål!!! Men varför så långt fram? Se till att ha delmål annars blir vägen väldigt låååång. Prioritera dig själv! Testa dig fram! Hitta något du tycker är kul och något som du vill satsa inspirerande "egentid" på. Tror på dig! (och leopardpantsen;)
/HN