söndag 24 januari 2010

Snål. Skål!

Sambon och jag har lyxat till med en hotellnatt i Sveriges fjortonde största stad.

Vi kom iväg i god tid för lite shopping. Jag vet inte om det var ovanan av att inte behöva hålla koll på två kids som riskerar att riva sönder butiken eller försvinna utom synhåll, men någon shopping blev det inte. Jag provade skor som var skitsnygga, kläder som var helt okej men likförbannat bestämde jag mej för att det var onödigt. Allt var onödigt.

Sen kom vi till hotellrummet. En minimal chipspåse för en tjuga. Helt nödvändigt. En gottochblandat. Perfekt före maten. I restaurangen blev det trerätters. Ankbröst, röding och världens godaste dessert. Sätt upp det på rummet.

Det var det värt. Helt klart. Men nog hade det varit roligt med nånting nytt i garderoben inför morgondagen. Då börjar jag skolan.

Och ingen är gladare än Alice som ska få äta mellis på dagis.

1 kommentar:

Naémi sa...

Börjar du skolan? Berätta! :)