måndag 12 juli 2010

Förändring.

Kan jag ha vuxit som människa? Blivit lite rakare, lite ärligare,
lite vuxnare?

Eller är det solen och värmen som fått mej att förändras? Värmen
har mosat hjärnan litegrann. Luckrat upp vindlingarna och gett mej mer
jävlaranamma. Kan det vara så?

Ikväll var det nämligen Gränna m kompisfamiljen. De åt pizza. Vi
åt glass. Servitören var jättekonstig. Pratade för snabbt. Rörde
sej mysko. Och domderade. Han var så odrägligt superotrevlig mot
personalen att lilla obetydliga jag måste ge honom en uppläxning.

Nu blev uppläxningen mer ljummen än en sommarsjö och mest bara ett
ifrågasättande men ändå.

Resultatet blev att jag fick höra en lång historia om hur usel tjejen
var som servitris. Hur lite hon kunde. Hur många fel hon gjort. Hur
missnöjd han var. Hur mycket hon kostade. Medan hon stod bredvid.

Efteråt kokade jag. Och ångrade det. Och det. Och det. Och det.

Men en bra början på mitt nya betydliga liv var det.

Eller bra och bra. Fan oxå. Jag borde ha slängt glassarna och gått.
Hell!

Inga kommentarer: