onsdag 21 juli 2010

Homestyling.

Okej. Så här är det.

Vi har varit intehemma typ jättejättelänge. Levt med kläderna i väskor, icakassar, hullerombuller därbakibilennånstans. Vi har stövlat in till folk, satt oss i nån stol med ett glas vin i handen och pratat om att vi börjar bli hungriga. Vi har åkt till en djurpark med några mackor och en flaska saft och bara levt loppan med tindrande barnögon och nöjda vuxendito.

Liksom så. Coolt. Laid back.

Men nånstans på vägen har det där sköna slappa semesterlivet blivit en lång attgöra-lista. När jag kommer hem ska jag minsann...

Så. Nu är jag här. Hemma. I flera dagar har jag varit hemma. Verkligen hemma. Bara hemma. Hemma hemma hemma.

Och vad har hänt? Jo. Jag har varit hemma. Typ så bara.

Jag har tvättat och städat och diskat och tvättat och städat och diskat hela tiden. Men ändå ser allting exakt likadant ut. Det händer ingenting.

Nu börjar jag misströsta. Den där planen om ordning och renhet vill inte infinna sig. Ingenstans. Hela huset är galet. Och garaget. Till och med gården vittnar om att vi är slarvrar.

Vad fan vill jag komma till med det här?

Inga kommentarer: