måndag 12 mars 2012

Orrrrdet.

I lördags var jag ensam hemma med kidsen. Sambon var i Falun för att spela pingis (jo, han är myndig, jag lovar!) och bonusdottern var ute på galej. Eftersom jag inte fått med henne nyckel hem måste dörren hållas olåst.

OBS! Detta kommer inte att upprepas. Hädanefter kommer dörren låsas, larmet aktiveras och säkerhetsgrinden stängas. Dörren kommer bara kunna öppnas genom att scanna in familjemedlems öga. Fungerar dock inte på utsprättade ögon, så försök inte.

Efter melodifestivalsdramat avslutats och lugnet (läs: barnen) lagt sig var det dags att börja läsa ny bok.

Vilken ljuvlig känsla det är! Hade avslutat en bok på förmiddagen och hade alltså fritt spelrum att välja från mitt digra bibliotek. Och den här gången är jag inte ironisk. Jag har en massa böcker. För många kan någon tycka, typ svärmor. På tok för några kan galenpannaElin tycka.

Så vad valde jag?

Jag upprepar. Fritt spelrum. Välj whatever. Ensam hemma. Vad kan passa?

Jag valde "Varför gråter inte Emma?". En bok om morden i Arboga där 2 små barn och deras mamma blev knivhuggna hemma av galen svartsjuk tyska. Endast mamman överlevde.

Jag visste precis att det var just det boken handlar om, ändå väljer jag att börja på den just nu. Någonting står inte rätt till här uppe.

Jag läste lite, blev sen galet skraj och funderade på att lyfta in barnen till sovrummet och barrikadera dörren. Fick ge upp och slå på teven. Zappade i cirka tusen år. Hamnade på The grudge. Komedi va?

Insåg galenskapen innan jag sett något alltför läskigt.

Men jag somnade till slut.

Nu måste jag bara avsluta den här läskiga boken.

Fast inte inatt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Haha! Du är ju galen som vågar läsa boken överhuvudtaget. Jag bojkottar pga för läskig för mitt välmående.