lördag 10 mars 2012

Vintern rasat

Vi har haft 3 dagars sportlov. Ljuvligt! Men tungt att försöka leka hemmafru med städning, mat på bordet och glada ungar. Jag kollapsar i soffan i tid och otid.
Läste att i denna vecka är livmodern stor som en fotboll så jag bestämmer att jag är förlåten.
Alltså hängde du med. LIVMODERN är som en fotboll sen kan du plussa på allt annat där inne. Ja, du kan nästan multiplicera. Jag är bauta. Och det är många månader kvar att växa på.
Lillfia vill att bäbisen ska komma nu. Var och varannan dag går vi igenom hur långt det är kvar. Lååångt.
Minimannen vill att våren ska komma. Varje morgon frågar han: "Är det vår nu?" "Ja." säger jag glatt.
Han rusar fram till fönstret och kikar ut. "Nej. Det är det inte." säger han och tittar besviket på mig.
Jag går igenom de fyra årstiderna och innan jag kommit till andra ordet är han försvunnen. Ointressant.
Men visst skulle vi kunna köra valborgsmässoafton sista mars i år? Bara för att speeda på lite.

Inga kommentarer: