onsdag 11 april 2012

Gigantisk.

På min megasuperjättelarviga lista här bredvid som jag kallar Bäst just nu finns Värmefilten med som någonting som ska vara Bäst just nu.

Ha! Vilket skämt. Jag är som inlindad i tre värmefiltar dag som natt, natt som dag. Inte så att jag svettas, men jag är alltid varm. När jag läser bok för kidsen på kvällen brukar jag tycka att det är så himla mysigt att ligga där i mitten av stora sängen, med två varma små kroppar nära. Nu vet jag inte hur jag ska placera mig för att få luft.

På natten tar jag bort täcket och sover en stund. Svalt och skönt. Vaknar en stund senare av att jag blivit ännu lite stelare och fått ännu lite ondare i ryggen av kylan, sveper in mig i täcket. Vaknar en stund senare. Varm som i helvetet igen. Av med täcket. Vaknar en stund senare. På med täcket. Vaknar lite senare. Behöver jag fortsätta? Och så alla dessa toabesök på det.

Jag är alltid varm, men det är som att kroppen inte orkar svettas. Som att det skulle ta för mycket energi eller nåt. Så all värme stannar kvar här inne. Inuti mig.

Har tappat förmågan att svettas och förmågan att frysa.

Och förmågan att röra mig utan att se ut som Kalle Anka.

Inga kommentarer: