tisdag 11 september 2012

Ta död på tjockisen.

Jag tänker börja träna, varje dag, kanske flera gånger om dagen. Och jag tänker äta jättenyttigt och superlite. Det blir det där nya livet. Jag kommer bli smal och älskad av alla. Snart så. Ska bara äta upp den här chokladkakan. Och idag har jag ont i magen och är dödstrött, så idag behöver jag inte röra mej mer. Kanske inte imorrn heller. Har jag inte lite ont i halsen?

Men tiden går. Inget händer.

Den där tjockisen i spegeln är faktiskt inte jag. Jag kan knappt se mej längre, där bakom alla fettlager jag lagt på mej. Och det värsta är att om jag en dag såg ut som jag gör så skulle ingen känna igen mej. Så länge sen var det sen jag såg ut som jag.

Förstår någon det här?

Och det värsta med det här tjockislivet är egentligen inte utseendet. Det värsta är att jag kanske går och dör helt plötsligt. Pang.

Inga kommentarer: