måndag 4 november 2013

Så mycket bättre.

Mina ungar är så överdrivet supersmarta. Kloka, duktiga och klart över genomsnittet i allt. Kanske till och med så intelligenta att det är läge för TV3 att komma hit och filma oss i vår vardag. Vår mycket smartare vardag än alla andras. 

Tyra har gått och blivit snorig. Och guess what! Hon snyter sej själv. Är inte det helt otroligt? 1 år och (hurmångamånaderblirdetnurå) 4 månader pytteliten. Okej. Hon snyter sej väl inte egentligen men hon hämtar den lilla snorhandduken (himla fräscht, men under tidiga bäbismånader gick den under namnet kräkhandduken och var ännu lite snuskigare, men släpp det där nu och fokusera på mitt Mensa-barn), ja, hon hämtar det lilla torkverktyget och torkar runt näsan och lite ut på kinderna och upp i pannan. Helt själv! Jag hör ett litet atjoljud nånstans här hemma, hör små smatterfötter och ser henne hämta lillhandduken och röra runt. Gulligt och exemplariskt. 

Slutbloggat för nu måste mamman sanera bort bajs från übersmartingens rumpa. 

Hon har kanske lite kvar att lära ändå. 

1 kommentar:

Unknown sa...

Men herregud! Kan ungen inte byta blöja själv än?!

Klart hon är smart som Einstein, lilla TyraMyra. Det märker ju jag det, när hon verkar digga mig. ;)