tisdag 5 maj 2009

Framsteg.


Mina kloka barn gör framsteg på framsteg.
Idag har Arvid krypit en hel del. Hasat sej lite på stjärten ibland oxå ett litet krypsteg.
En framtand är ordentligt framme. Framtand på övervåningen alltså.
PLUS att han lärt sig klappa händer. I bilen på väg hem från dagis sjöng jag och Alice med i hitlåten Vipp-på-rumpan-affär. (Etta på Englandslistan just nu tror jag.) Jag hörde ett klappljud och vände mej om och såg Arvid digga stenhårt.
Oxå lilla Alice då. Klok som en uggla. En väldigt väldigt söt uggla. Idag tog jag mej tid att bjuda på den kulinariska rätten snabbmakaroner och hots. Hela kostcirkeln samlad. Till detta serverades självklart ketchup.
Alice, som aldrig upphör att rabbla bokstäver, pekade på flaskan och bokstaverade. "K-E-J, nej, T-C-H-U-P. Käpptjutt."

Inga kommentarer: