tisdag 22 juni 2010

Guess what!

Jag har fått ett jobb. No more arbetlös (förutom hela sommaren...).

The giant megajättestone har left the building.

Fördelar:

- Månadslön.
Varje månad lever jag mitt liv och slipper skriva under papper och skicka in före ett visst datum. Helt plötsligt har mitt saldo ökat. Klirr klirr.

- Socialt.
När jag och sambon är ute på mingelställen (händer jättesällan men har ändå varit ett stooort problem för mig) slipper jag vara familjens svarta får. "Vad gör du då?" "Jag är arbetslös." End of discussion.

- Familjemässigt.
Suck suck suck. Dags att plocka ur diskmaskinen igen. Dags att hänga tvätt igen. Dags att plocka upp kidsens leksaker igen. Men äntligen blir det bådas uppgift. Inte bara loserjag. Numera winnerjag.

Nu har jag inte tid att skriva fler tipptopp-punkter för jag ska till arbetsförmedlingen. I och för sej är det en punkt oxå. No more bepåminabaraknän på AF.

Inga kommentarer: