onsdag 11 augusti 2010

En ledig sommar

Borde inte idéerna vara sprängmånga nu? Borde jag inte till och med ha skrivit den där "boken"?
Borde inte jag och sambon ha renoverat lilla, röda huset från grunden till taknocken?
Borde inte jag ha tränat skitjävlamycket så att ett och annat revben skulle kunna anas under fettokostymen?
Borde inte högen med olästa böcker vara hanterbar, det vill säga få plats i sovrumsbokhyllan?
Borde inte frysen vara fylld med hembakt?
Borde jag inte ha stickat nåt, sytt nåt, tillverkat nåt?
Borde inte monsterhögen med barnkläder "jag ska sälja på Tradera" vara försvunnen och lämna plats till tomrum. (Mossberget skriker efter tomrum, men jag fyller varje hålrum med sånt ingen jävel vill ha. Bara jävla jag.)
Varför svär jag så förbannat?


1 kommentar:

Lise-Lott sa...

Ha, ha.. det enda som finns i min frys är IS! Massor med is, borde frostat av för läänge sen men vill inte.
Vill inte torka golv eller stryka tvätt heller, så jag tar en glass istället :-)