onsdag 18 augusti 2010

Sliriga planer.

Jag börjar bli nervös inför nya jobbet. Varje natt är jag vaken två tre timmar och vrider och vänder mig. Räknar ut cykelturstider, när storhandling ska ske, vilken mat jag kan laga och när i helvete det ska dammsugas.

På natten kommer det värsta scenariot upp och blir värstvärsta och värstvärstvärsta.

Just nu önskar jag att jag hade en stor megabehållare med sömn. Som jag hade fått fylla på under sommaren och som nu låg på megamax så jag slapp det orosmolnet. Jag är alltid så rädd att jag inte ska få sova tillräckligt. Min hjärna blir till mishmash och jag kan inte konstruera hela meningar. Det tar tid att svara på tilltal. Hur fungerar man då i telefon. "Jo... ...öh... typ så här va... ...att det skulle kunna vara så här... ...nä, nu har jag glömt frågan. Vad sa du?"

Sen var det det där med barnen. Jag är livrädd att jag bara blir stressade monstermamman som inte hinner något annat än säga godnatt.

När ska jag bli vuxen?


Elin

1 kommentar:

Tess sa...

Äsch, det kommer att gå jättebra! Försök att inte oroa dig och stressa så mycket. Lättare sagt än gjort, jag vet, men det kommer att gå galant. Försök att inte ha så stora krav på dig själv. Det är klart att det blir svårare att hinna med saker när man jobbar heltid, men det är ju också därför man får sänka kraven. Kram.