fredag 6 juni 2014

En påminnelse om forna tider

Fick just ett mejl från en kär gammal vän. Eller tydligen är dom flera? Ja, okej. Ett mejl från ett gäng underbara vänner. 
Jag har faktiskt inte läst mejlet än, men jag såg avsändaren (avsändarna?) och det högg till i magen. Vårt liv tillsammans känns så avlägset och tyvärr som ett avslutat kapitel. Det var sällan vi sågs speciellt länge, men det gick bara nån dag så var det vi en stund igen. Så började vi glida isär. Det kom annat emellan och jag hade varken tid eller ork. 
Jag har försökt få det att fungera mellan oss igen, men det har bara blivit stelt och känts jättejobbigt. Minst sagt. 
Men jag borde kanske ge oss en chans igen. 
Mitt svar på mejlet:
RunKeeper - Jag miss us too. I promise. We had it so jättevery roligt once upon a time, i alla fall efteråt. Now I have some new friends at the gym, but I will really ansträng myself to spend some time with you too. 
Yours truly,
Elin

Inga kommentarer: