fredag 29 juni 2012

En snabbis.

Jag skulle bara springa in en snabbis i affären. Mjölk, grillad kyckling och tidning. Det går ganska fort trots min kroppshydda.

Väl framme i kassan såg jag mina trissvinster i plånboken. Dom måste genast bytas till högre vinster. Semestervikarietjejen i kassan fixade 2 av 4, sen tittade hon på mej med rådjursögon och frågade: "Är det okej om jag tar kön först?"

Hon hade kunnat fråga om det var okej om hon åt lunch först eller om hon åkte till stranden och tog ett dopp först. Jag svarade direkt: "Javisst." fast jag kände att det ju var rätt knepigt.

Och medan hon "tog" kön kom fler och fler till den där kön så jag hamnade längre bak i kön än dom som inte ens hade börjat fylla sin varukorg.

Okej. Inlägget saknar poäng, men håll med om att det var konstigt gjort.

Inga kommentarer: