onsdag 28 november 2012

Ordets gåva.

Chefen ringde och ville boka tid för löneförhandling. Vi skulle även boka in träff två, ett extra möte ifall vi inte kommer överens.
"Men det behövs inte." sa rutinerad Elin. "Jag är helt inställd på att jag inte får nåt eftersom jag inte jobbar."
Det är så man säger om man vill lägga upp bollen i det allra bästa läget. Det är liksom bara att tåfjösa in bollen i mål när själva förhandlingarna börjar.

Nu är det i alla fall gjort och jag är nöjd. Och väldigt glad över alla underbara kollegor. Jag känner mej som värsta moviestarn när jag kommer.

Innan är jag livrädd att jag ska säga hej och ställa mej vid nåt gäng och alla pratar bostadstillägg och premiepension och skiter fullständigt i den gamla kärringen som jobbade förut nån gång och som nu luktar kräks och är rufsig i håret. Men så har det inte blivit.

Kanske är det också så att det är sötnötiga Tyra som drar mest. Hon är förtrollande.

2 kommentarer:

Tess sa...

Din chef ringde och ville boka tid för löneförhandling? Herregud, låter som en dröm. Jag har inte haft ett enda lönesamtal med min chef, eller någon annan, på nästan sex år.

Elin sa...

Det är inte bara gratis frukt som är fördelen med att jobba statligt. :)