fredag 30 november 2012

Fredagsmys.

Här ska minsann fredagsmysas utan tillgång till barnens läsk och smarties. Godiset går bra att hoppa över men hur himmelskt gott vore det inte med ett glas kall läsk?

Har tokpyntat här hemma. När jag börjar finns det liksom ingen ände på härligheten. Men det blir så mysigt. Och vårt hem kräver extremt många värmeljus för det är ungefär den enda värmekälla vi har. Vågar inte skruva på nåt element för då blir det onda ögat och stora sucken från den skräckinjagande sambon. Nej, så farlig är han inte.

Jag går här och huttrar och passar på att värma upp mej med kokheta bad så fort tillfälle bjuds. Oklart hur ekonomiskt det är.

Idag är jag lite smått förbannad på lchf. Troligen för att jag blev för hungrig mellan lunch och middag. Plus fredagsmysstämning. Och jul på det. Jul som är mossbergska för chokladfrossa.
Nej. Nu ska jag lugna mej. Tror jag ska lyxa till med äppelpajste och nån ostrulle. Jag är helt enkelt för dåligt förberedd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur vi kommer snart!!!
Ett tips Det finns en kamin i källaren ;P