torsdag 28 mars 2013

Slarvmaja? Jag?

Nylandad och rastlös i bil på väg hem till Mossberget för första gången under mars 2013. Stort!

Avslutade semestern som jag började. Genom att slarva bort ännu en plånbok. Vad stolt man blir över sig själv.

Vi levde rövare på Phuket zoo sista dan. Såg headbangande elefanter, thailändare med huvet i krokodilkäft och tigrar på millimetrars håll. (Rätt många millimetrar i och för sej men ändå väldigt nära.) Mitt i detta skitroliga försvann min nya snygga MiniCooperplånbok som var laddad med shoppingpengar till eftermiddagen. Det blev en väldigt glad tjuv och en bedrövad familj.

I taxin på väg hem kände den thailändske taxichauffören av katastrofstämningen och lånade oss 3000 baht. Vilken hjälte! Jag fick mina converse, M en jacka, Alice ett gosedjur och Arvid en Ben10klocka. Vad glad man blir av lite shopping ändå. Det var knappt jag blev hysterisk när jag såg kackerlackan på badrumsgolvet när vi kom "hem".

På Arlanda gjorde jag ett snabbt besök på Lost-and-found-avdelningen. Och minsann. Full pott! Så jag betalade en månads förvaring på flygplatsen (100 kr) med mitt alldeles egna Visa. Lycka! Jag är vuxen igen.

Inga kommentarer: