tisdag 16 april 2013

En helt rimlig önskan.

Mäh. Jag har varit vaken inatt. Inte hela natten men länge. Har velat tända lampan och läsa bok men inte velat väcka bäbisen eller sambon.

Har därför surfat på mobilen, kramats, kissat, ammat och funderat över livet. Nu är jag intill-svältgränsen-hungrig och dödstrött på samma gång.

Fördelen med att jag sovit dåligt natten som var blir att jag kommer sova som en stock inatt. Och det behövs lite extra hjälp med det eftersom jag fortfarande är en sexåring vad gäller min födelsedag som är imorgon. (Yey!)

Tänk om man nån gång mer i livet fick uppleva presentberget. En hög med inslagna saker att frossa i.

I år blir det ingenting varnar sambon och hintar på banklån, resa och student. Nej, självklart inte, svarar jag och gråter lite inombords.

Helst vill jag skriva långa önskelistor och tigga på mina bara knän. "Men en ynka liten laptop kan jag väl få? Snälla? Bara en."

Hur ska jag annars kunna skriva en bestseller?

Inga kommentarer: