torsdag 18 april 2013

Va?

Bloggar i badet. Fullt normalt.

För cirka två minuter sedan (anteckna, klockan bör ha varit 21:21) tvättade jag håret. Råkade då lägga en rejäl klick schampo i vänstra örat. Inte kul.

Och då slog det mej. Min sambo hade lock för örat i ungefär två veckor av vår semester. Sa han. Han försökte på alla sätt att få bort det eftersom han knappt hörde vad jag eller någon annan sa. Sa han. Han köpte medicin som inte hjälpte. Sa han.

Jag var orolig för flygresan, men det var inget han oroade sej för. Hmm.

Ja, du fattar vart jag vill komma.

Jag har inte hört ett ljud om det här sen jag slutade fråga. (Och då var det förstås illa.) Och han har slutat stirra tomt framför sej när jag pratar. Tydligen har locket försvunnit. Men borde man inte reagera då? Kanske jubla lite nu när det hörs både utanför och innanför huvet.

Eller är det jag som inte har hört att han sagt nåt?

Inga kommentarer: