torsdag 23 januari 2014

Reality bites.

Sista föräldralediga dagen. Imorrn jobbar jag min vanliga finfredag och på måndag börjar verkligheten for real. Jag är då en (halv)hårt arbetande trebarnsmamma. Liksom på riktigt. Som lämnar ungar på dagis och skola och som är vuxen om dagarna och har rena kläder och som faktiskt är en av alla andra på jobbet. 

Satt med lillskruttan i famnen och berättade om dagens lämning på dagis för sambon. Plötsligt började Tyra gråta hjärtskärande och klamra sej fast runt min hals. Så nu har jag ännu lite mer ont i magen inför dagislämningarna som kommer. Och det kommer ju en del om man säger så. 

(Men självklart har hon det jättebra utan mamma. Och jag har varit så lyckligt lottad som har fått vara hemma så länge. Och jag vet att det egentligen heter förskola.) 

Inga kommentarer: