onsdag 1 januari 2014

Tjugohundrafjortonde gången gillt.

In med det där gamla söndertuggade tuggummit utan smak. För nu är jag här igen med samma gamla hälsotjat. Men 2014 alltså. Vilket jäkla år det blir! Elin kommer bli piggare, gladare och smartare än nånsin. Ska vi slå vad? 

Jag startar med nougatkaka och en febergosig ettåetthalvtåring. Och så några syskon- och kusinbråk på det. Och samma spännande bok som 2013. 

Jag läser "Gone girl" av Gillian Flynn och jag har nästan dåligt samvete varje gång jag ser den tjocka tegelstenen. Den där stackars försvunna tjejen irrar i bästa fall runt och fryser i en kall skog mitt i natten eller sitter i sämsta fall fastkedjad i en källarvåning som bara den galna mördaren känner till och blir torterad. Jag måste försöka släppa henne fri snart genom att läsa slutet. Hälsoåret 2014 kräver lite hederlig styrketräning och att läsa den här tunga boken är en bra början. 

Gott nytt alla (två) läsare! 

Inga kommentarer: