tisdag 18 mars 2014

Det du inte ser...

Dag ett utan socker gick riktigt bra. Jag jobbade kväll och på jobbet har jag ingen vana att äta godsaker så jag hade ingen tanke på det alls. När jag kom hem tog jag en stor kopp te och kände mej duktig och lite vuxen. Gör av någon anledning alltid det när jag dricker te. Det är sunda människor som dricker te. Folk som är nöjda med att dricka varmt vatten utan tanke på den där krämkakesemlan som jag åt i söndags. (Det var förr i tiden, då jag åt socker. Minns inte mycket. Mycket länge sen.) Hur som helst åt jag en macka lchf-style till också, så så himla yogalik var jag inte. 

I sängen låg sambon och läste tidningen. Sneglade dit och råkade se: DET DOLDA SOCKRET I DITT TE. För att vara säker på att slippa dolt socker bör du köpa te på lösvikt. Vad trött jag blir. Nu säger inte jag att jag mår sämre av den där lilla sockerkonsumtionen (jo fan!) men jag vill välja själv. Och idag, till skillnad mot exempelvis i söndags, väljer jag osötat. 

Inga kommentarer: