fredag 14 mars 2014

Sista vab-dagen i mars?

I morse sov Tyra som en stock trots att Arvid babblade utan förmåga att viska. Hon brukar annars vakna av minsta lilla ljud eller rörelse. Efter ett tag gick jag ändå upp en sväng. När jag kom tillbaka till sovrummet satt hon upp, kvittrande glad som alltid, men med stängda ögon. När jag kom närmare såg jag att högra ögat var öppet någon millimeter så hon lutade helt enkelt huvet bakåt och kikade ut genom gult klibb och klet. 

Vi har ägnat dagen åt lite städ och stök. Tyra stökar. Jag städar. Emellanåt tar hon min hand och leder mej till soffan. Hon hämtar fjärrkontrollen, pekar på teven och beordrar. Då tittar vi på tv en stund, läser nån bok, matar nån drake eller docka. Sen börjar jag städa igen och Tyra stökar vidare. 
Ibland säger hon "Appa!" Det betyder papper. Då vill hon ha näsan torkad eller torka den själv. 

Så nu vet du vad vi pysslar med. 

Inga kommentarer: