onsdag 22 april 2009

Badkarsbal.

Jag kommer direkt från badkaret och sitter i den nybäddade sängen i det superduperstädade sovrummet. Vilken lycka. Dessutom sover båda kidsen och det finns chokladpudding och grädde i kylen som väntar. Perfekt om man vill komma i beachform.

------

Jag badade med Alice. Hon tvättade mitt hår och gav mej massage. Massagen bestod i att hon tog en test hår och drog i den. Ibland använde hon en nagelborste för att "massera".

- Du klarar inte det här, lillgumman. Det är för fjårt.

Jag var en prinsessa som skulle till balen och träffa prinsen. Därför tvättade hon mitt hår extra noggrannt. Med tre olika shampoon.

- Vi leker att du är blyg för prinsen.

Hon fortsatte att skumma i mitt hår och frågade:
- Tycker du att prinsen är snäll?
- Ja, svarade jag men blev genaste tillrättavisad.
- Nej, provade jag och då blev hon genast nöjd.
- Ska det bli roligt att träffa honom då?
- ........ (Tänk tänk tänk...) Nej. Eller jo, lite.
Jag försökte se blyg ut och tydligen var jag en bra badkarsskådespelerska för hon log lite och tvättade vidare.

- Nu är du inte blyg längre.

Inga kommentarer: