tisdag 28 april 2009

Släkt och vänner.

Idag fyller farsan 75 år. Tjolahopp!

Det var bjudning med smörgåstårta och fika. Jag var ombedd att hjälpa till men det slutade med att jag ägnade tiden åt att mingla. Lille Arvid var en solstråle på min arm, men mindre glad på någon annans.

Jag fick beröm för mina smaskiga Kärleksmums som jag snodde ihop i ren panik igår kväll. 2 långpannor beställda till kalaset och eftersom jag är tidsoptimist uti fingerspetsarna så var enda tillfället att baka dom i sista minuten.

Långpanna numero uno gick över förväntan. Andra gick oxå relativt smidigt. Jag blev bara lite förvånad när jag inte behövde hälla i smeten utan kunde knuffa över en stor chokladboll som jag fick platta till. Först när kakan varit i ugnen några minuter reagerade min hjärna. Jag hade förstås glömt mjölken. Virrpanna.

Jag har bokat 2 resor idag men får inte följa med på nån. Först var det Turkiettripp åt sambon och tonårsbrudarna. Sen en herrgårdsweekend åt far och mor i present. Jag försöker intala mej att jag är en ytterst vänlig person som bara önskar allt gott till alla och envar, men jag vete tusan.

Arvid har namnsdag idag oxå. Precis som 75åringen. Det är Turedagen.

Inga kommentarer: