tisdag 23 juni 2009

Alicedagen!

Värmen är här. Lite info sådär om nån skulle ha missat det.

Hela dagen har jag tillbringat på Mossberget. Jäklar vad mysigt vi har det! Vem behöver ett gigantiskt supermansion med megahögt i tak och en jätteträdgård stor nog för brännbollsturneringar? Nej. Ellne kan ta sej i brasan. Kanske nån la märke till att jag bussat hemska djur på stället för att markera hur uselt det är. Nej. Vargar vågar sej inte upp på gamla goa Mossberget. Här har vi små fredliga katter och en och annan kopplad hund.






Alice har namnsdag idag. Det firades med pompa och ståt förstås. Mormor och morfar kom med paket: Barbies slanka tremänning Belinda och en söt skål med ännu sötare innehåll. Vi smaskade glass och kaffe. Morfar bjöd på högläsning ur ABC-boken. Alice körde den eviga springtävlingen med Klara! Färdiga! Gå! på repeat.

Och dagen avslutas på det allra underbaraste sätt. Nu är sommaren här for real. Morden i Midsomer. Jag och alla pensionärer sitter bänkade.

1 kommentar:

Unknown sa...

Men missade jag att Alice hade namnsdag?! Fy på mig! Grattis i efterskott! Skönt att höra att ni verkar må bra! :) Du och M pimplar väl Fernet Branca? ;)

Och just det - i Ellne ska man inte bo! Usch och fy! ;)