söndag 7 juni 2009

Huvud axlar knä å tå.


Igår var det dax för utflykt igen. Jag och Sofia stuvade in kidsen i Pizzabussen och tog sikte mot Järvsö och Stenegård.

När vi började närma oss öppnade sig himlen och jag började tänka igenom min och mina barns outfit. Som vanligt hade jag inte planerat för kyla och regn. Men väl på parkeringen så drippade och droppade det bara lite. Helt okej.

I med Arvid och picknickkorgen i syskonvagnen oxå iväg. Det blev god sallad som duktiga Soffan blandat ihop. Arvid fick panikvälling som jag köpt på macken nån minut tidigare.

Oxå lite bus och kaffe och trevligt trevligt.

Oxå Mora Träsk! Fader Abraham, Klappa händerna, Tigerjakt och Mossbergsfrugan var i nostalgiheaven.

Kaffe, bulle och kakor.

Hemåt igen.

Tacos på Ankarvägen med vin och glada barn. Tennisspelande sambos plus alltid like trevlige John joinade. Och Amanda förstås. Fotboll på teve.

Vid tietiden började liten Alice bli rejält trött. Och självklart ville hon sova över. :)


Snart dax att åka dit. Sen ska vi kolla in pappsen som spelar tennis, gå till vallokalen, kolla tennis på teve och åka på husvisning. Fullspäckad söndag. Men vad gör det när man har fått sova till 9 (NIE!) idag.

2 kommentarer:

Rosa sa...

Åh, Mora Träsk live! En fantastisk anledning att skaffa barn.

Lise-Lott sa...

Men husvisningen då, hur gick det?