söndag 27 september 2009

Framtid.

Vad ska jag bli när jag blir stor?

Förslag? Någon?

Nu är dagisplats till lillgrabben fixad. Och då står fågelholkElin där. Helt misslyckad och en större loser än nånsin. Vad ska jag göra?

Att vara arbetslös och försöka söka jobb som inte finns känns inte som något alternativ. Jag vill till skolbänken igen. (Eller vill och vill...) Och jag VILL läsa till något vettigt. Något som jag verkligen vill göra. Jag inser att det inte funkar med skrivarkurser även om jag helst bara vill läsa sådana. Eller sitta med min laptop och försöka skriva Den Stora Romanen.

Det blir väl nåt städjobb. Eller så ser du mej på Coop där jag bjuder på små pizzabitar eller bjuder på nyaste saften. Kom och köp! Eller så ringer jag och stör mitt i middagen och försöker sälja på dej 25 kg tvättmedel. Eller varför inte hoppa på dej vid rulltrappan och fråga vilket abonnemang du använder idag? Inte intresserad? Men vill du inte spara pengar?

Eller så går jag uppför dom tunga tunga trappstegen till Arbetsförmedlingen och ber på mina bara knän att få gå nån kurs eller nåt för nu blir jag utstämplad. Också blir det soss. Och Mattias tröttnar totalt på mej. Han bor kvar i huset, träffar ny tjej, kidsen tycker hon är en toppenmamma och att jag mest bara är tjock och pinsam.

Så står jag där. Ensam.

Jag behöver DIN hjälp. Postgirokonto: 8907098-4.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En bra kurs, kanske en utbildning, och så lite tur och tålamod. Så kommer det att gå jättebra!
Fredrik B

Rosa sa...

Det kommer att gå bra. Med lite samurajnerver och en hejaramsa ordnar det sig.

Lycka till!