tisdag 1 september 2009

Grattis!


Igår kväll ringde farmor. Hon skulle säga grattis till namnsdagsbarnet. Jag förvandlades till ett frågetecken och gick igenom familjemedlemmarna och datum i skallen men inget ljus dök upp. Och så klart. Det var stackars lille bortglömde Arvid som hade namnsdag. Fy fy fy på mig! Så Alice och Arvid firade den stora dagen med varsin kaka alldeles innan tandborstning.


Nyttiga livet har förvandlats till urtråkiga livet. Igår som jag var så uppåt. Nu vill jag ta en paus. Helst med chokladkakor och pizza.


Och fotot är förstås från födelsedagen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nämen, grattis i efterskott till gudsonen min! :) Jag missade naturligtvis också. Jag sköter inte min uppgift!

Det där sista var det tur att du la till, för jag satt och var mäkta imponerad av att du snorde ihop en Arvid-tårta bara så där. ;)