söndag 20 december 2009

Fjärde advent...

...och min attgöra-lista är så väldigt mycket längre än vadjaggjort-listan.

Okej. Ingen av listorna existerar. Det är bara önskelistan som verkligen gör det. Den är lång. Men attgöra-listan skulle nog vara längre om jag skrev den. Men det har jag inte tid med. Jag måste göra annat. Typ... Ja, vad var det nu igen.

Minnet sviktar väsentligt. Idag kallade jag Alice för mamma. Och på vägen till lillajulaftonsfirandet räknade jag igenom antalet paket och ungar minst femton gånger. Fick för mej att nån av mina två bästisar hade en nyfödd som jag förträngt så det snörpte till i magen innan jag andades lite lugnare och familjebilderna klarnade.

Arvid förenklar inte för sin mamma heller. Han spenderar sin tid med att flytta på saker. Allting. Han hämtar en kastrull och stoppar in i tvättmaskinen. Han tar en stol och ställer framför trappan. Han tar fjärrkontrollen och stoppar i en låda. Han tar en shampoflaska och stoppar i toaletten. Han tar sin sko och... Tyvärr vet jag inte fortsättningen på den meningen för skon är spårlöst försvunnen. Om den inte dyker upp före morgonen blir det lite jobbigt på dagis. Det kanske går att förminska en av dom där blåa skyddsplasten som han kan ha utanpå några sockor. Eller så smugglar jag in honom på dagis med en sko och sen gör jag ett himla liv av slarvet på dagis.

Eftersom mitt eget minne är guldfisklikt kan jag inte alltid skylla på Arvid heller. Det kan lika gärna vara jag själv som stoppat fjärrkontrollen i lådan.

Nu har jag slarvat bort min kamera. Den är borta. Tror jag. Jag är inte säker men kanske nån har tagit den. Ja, kanske. Den är ju borta ju. Så då kanske nån... Eller... Jag vet att jag inte har använt den sen... Ja, sen för ganska länge sen. Typ lucia. Ja. Den försvann nog då. Försvann. Spårlöst. Nästan lite spooky.

Eller inte.

1 kommentar:

Helen sa...

ojojoj.. du har det inte lätt nu du.. jag HAR gjort en att göra lista å allt är avbockat.. har bara julklappsinlagning kvar å det är ju bara mysigt att göra..
inte för att göra dig till ett nervvrak genom att säga att jag är klar.. jag har ju ingen ettåring som donar runt å gömmer grejer.. å du skon.. skyll på mig imorrn då..för jag är lika virrig jag..haha....