fredag 4 december 2009

Nemas problemas.

- Försäkringskassan Anne-Marie. (Typ.)

- Hej. Jag behöver ett intyg om föräldraledighet att skicka till a-kassan.

- Jaha. (Knapp knapp knapp.) ... Okej. Du har inte fått din sista utbetalning än så det intyg jag skriver idag kommer inte a-kassan att godkänna. Du kan få ett korrekt intyg efter den 23 december.


Om jag hade haft en dålig telefondag (som jag har ungefär 360 dagar om året) så hade jag lagt på och det hade blivit rätt surt och fattigt efter nyår för Mossbergsfamiljen. Eller surare och fattigare är mer korrekt.


- Men hur ska jag göra då?

- Jaa... Det är ju inte helt säkert att dom inte godkänner det. Det beror på hur noga dom är.

- Ganska noga skulle jag tro.

- Ja. Det förstås. (Knapp knapp knapp.) ... Jag skulle ju kunna skriva en notering på övrigt.

- Ja tack gärna.

1 kommentar:

Helen sa...

mm det där känner jag igen.. men jag tjatade och fick en snabb utbetalning från försäkringskassan åsså ett intyg nån dag senare.. dom kan om dom vill.. men oftast vill dom visst inte vara oss till lags.. lycka till