lördag 21 september 2013

Brieoststourettes.

Sen jag började med lchf äter jag så sjukt himla supersmaskigt. Och godast av allt är brieosten. 

Jag äter sjuka mängder brieost om man ska tro sambon. Ett tag var det liksom det enda han pratade med folk om. 

- Men heeej arbetskamrat. Det här är min sambo och du skulle se vilka tjocka skivor brieost hon tar. Varje morgon! Ibland oftare!

- Men hej okända man vid mejeridisken. Ska du bara köpa en yttepytteliten camembert till fredagsmyset? Vi måste köpa stora tårtor med brieost eftersom hon här bredvid äter kopiösa mängder.  Annars blir hon grinig. 

- Hola! ¿Cómo está? Mi novia le encanta brie. 

Till slut fick jag säga åt honom. Nu säger han ingenting om brieosten, men jag ser hur han sneglar och mäter och förfasas. 

Men ni skulle se hur mycket jordnötssmör han tar. Skitmycket! 

Inga kommentarer: