onsdag 4 september 2013

Superwoman i tevesoffan.

Innan smartphonen kom var jag skitnära att bli världsberömd. Jag hade nästan börjat anställa mitt Obamaentourage och fulskröt så fort jag fick en chans. Min superkunskap var T9 och de små knapparna ihop. Jag kunde skriva långa sms utan att ens ta upp mobilen ur fickan. Coolt. Bra. Imponerande. 

Men det var då. 

Nu har jag hittat min nya superkraft. Någonting som förbättrar vardagen för min familj nåt oerhört. Vilken lycka när jag briljerar med min enastående egenskap. Jag är nämligen exceptionellt überduktig på att fastforwarda. 

Vi pausar alltid Idol och nattar kids. Och ooo så härligt att slippa den där urtråkiga reklamen också ligger jag där och ba trycker lite på fjärrmon och stopp! just när jingeln kommer tillbaka och Lernström upprepar lite av det som hände innan pausen. 

Och varje gång jag gör det säger jag till sambon: "Såg du? Perfekt."

"Mmm." svarar han. Troligen helt stum av beundran. Varje gång. 

Inga kommentarer: