fredag 14 februari 2014

Lite visdom.

Fredagsmys igen. Livet går undan. Jag gör allt för att hänga med. 

Livet på jobbet har plötsligt blivit så mycket roligare. Att få varierade arbetsuppgifter är värt så mycket mer än både smörgåstårtan och krämkakan som förgyllt arbetsveckan. Och återigen, jag tjatar väl, men alltså 80%. När Gud skapade himmel och jord och arbetsveckan så är jag helt säker på att han menade att vi skulle jobba 80% men sen blev det lite vajsing med budorden och procenttalen kanske försvann eller nåt. Nåja. Lord, I hear you! 

Nackdelen med mitt nya arbetsliv är att jag tjocknar. Jag trodde jag skulle bli slank liksom per automatik när jag reste mej ur blöjhavet och blev karriärkvinna, men icke. Jag äter så det pyser ut ur öronen på mej. Och det nya livet börjar till veckan för evigt. Jag tar tag i det till veckan. 

Men våren är på intågande (om ett par månader, jag vet, men tiden går fort när man har roligt) och då ska jag ut och tokspringa igen. 

Leve livet. Hipp hipp hurra hurra hurra hurra! 

Inga kommentarer: