torsdag 11 mars 2010

Little old lady

De nya tagen går sådär.

Idag skippar jag gymbesöket och satsar på långpromenad i eftermiddag istället. Hur nu det ska gå. Jag måste köpa broddar om jag ska kunna hålla mej upprätt. Tyvärr passar det nog min look ypperligt just nu. Ser mej i spegeln och ser en gammal tant. Tjockisen har åldrats.

Snart blir jag 35.

Jag som har jättemycket att göra. Får nästan panik. Hur ska jag hinna med innan...?

Den biologiska klockan... Jag drömmer om fler barn. Åtminstone en liten till. Men då måste vi nog skaffa oss en hushållerska först. Och hur skulle en graviditet egentligen fungera på min slappkropp? Och tålamodet? Jag har svårt att klara av det dåliga samvetet.

Jag och sambon har drömt om en flytt utomland också. Bo i Thailand ett år eller nåt. Finns risk att vi måste stryka den drömmen från listan.

Jag skulle utbilda mig till XXX. Få en karriär. Göra någonting jag vill göra. Och göra det bra.

Superdupergården på landet. Med alla dessa djur (som av ett mirakel skulle alla allergier försvinna) och bullerbykids och nybakade bullar och nemas problemas.

Men här är jag nu. En tjock medelålders kärring med en gigantisk bekymmersrynka. Och en hel massa små.

Trots allt. Jag är faktiskt riktigt lycklig.

Inga kommentarer: