torsdag 25 mars 2010

Nostalgitripp.

Har målat en tredjedels barnsäng idag. Eller inte ens målat utan bara häftgrundat.

Målningen sker på den bortglömda tredje våningen. Den iskalla källaren där vi brukar stuva in gäster och där vi en eller två gånger i månaden har filmkväll. Men det är inte så himla roligt att hänga där eftersom det nästan går att förvara snöbollar året runt.

Här förvarar jag två supersamlingar. Mitt storslagna bibliotek och min underbara skivsamling.

När jag återser mina skatter pirrar det i magen av lycka. Jag lyssnar på låtar jag har tusen minnen till eller inte ett enda, ser fodral som gör mej fnissig eller tårögd. Jag målade några penseldrag till en låt, sprang och bytte skiva lite snabbt, målade nån decimeter till nästa osv.

Det var en rejäl nostalgitripp. Jag kunde nästan känna doften av Sofias mammas fiat eller känna tyngden av gigantiska axelvaddar eller värmen från solarielampan. Ja, ni förstår. Och vem är jag om jag inte skulle dela med mej?

Lyssna och minns lite du med. Klicka HÄR.

Inga kommentarer: