måndag 24 december 2012

Den som spar han har...

...skitmycket kvar å göra. Härligt! Varför någonsin vara lugn och harmonisk när man kan vara galet stressad och halvt förbannad hela dagarna?

Så efter en galen dag där jag har försökt hinna med så mycket som möjligt samtidigt som jag bråkat med mina barn somnade jag efter tio minuter av "King's speach"-film. Vaknade nu och kan förstås inte somna. Nu vill jag julaftonsförbereda.

Alla andra har varit färdiga i tusen år och myser bara nu. (Källa: Facebook.) Och här ligger jag med magont och vill slå in julklappar. Ska jag? Eller ska jag lägga ifrån mig mobilen och somna om?

Jag önskar mej lugn och ro av tomten i år. Har haft ont i bröstet och tungandat sen igår. Undra om det finns julgran på psykakuten. Bariaparaparaparaparaparabaria. (Citat: galen KalleAnkafågel.)

God jul!

Inga kommentarer: