söndag 13 januari 2013

Det rör på sej.

Jag tjatar på. Jag är just nu lite fixerad. All vaken "egentid" läser jag om lchf. Men min hjärna fångar upp en hundradel av det jag läser. Det är så himla synd med amningshjärnan. Tänk vad jag hunnit med annars. Det positiva är att jag rör mej fyra gånger mer än jag borde. Det där ständiga "Vad var det jag skulle göra nu rå?" har blivit mitt mantra. Jag går fram och tillbaka som värsta Balt-Balt-Balthazar halva dagarna. Men motion är förstås skitbra.

Har nu också lagt till en app till mitt vardagsmotionerande. En app som ska förvandla min mjuka, goa tjockismage till nåt annat. Jag vågar inte ens skriva namnet eftersom det är så skitfånigt. (Men det heter som ett gäng folköl om man säger så.) Varje gång jag fixar programmet får jag en medalj. (Detta är inte för att jag är extremt bra. Du kan också få medaljer. Lovar!)

Så jorå. Det går bra nu.

1 kommentar:

Anna Maria sa...

Jag vill också ha en skitfånig app!
Tyvärr är jag lite för trög för att lista ut namnet med hjälp av folkölsreferensen...
Så du får viska namnet till mig eller nåt.