måndag 6 maj 2013

Högre månadspeng önskas.

Det blev en storstadshelg med bästisar. Och jag fick minsann min vinlunch plus lite shopping på det. Jag kände mej fattigast på jorden eftersom jag alltid var den som tvekade över restaurangval på grund av priser. Man vill inte vara en partypooper bara för att föräldrapengen inte riktigt är gjord för shoppingresor. Och jag tyckte sååå synd om mej själv.
Det är inte ett dugg synd om mej. Inte ett dugg. Men tyvärr är det så att jag blir så himla lycklig av shopping. Nya saker i fina kassar. Och med snygga kläder på kroppen mår jag också bättre.
Men på konserten släppte jag det där. Släppte det så pass att jag köpte en Brucetröja. Viktigt!
Konserten var jättebra, men det vet du väl redan. Halva världen var där. Och var du inte där kan du nog ändå inte ha undgått ett och annat jubel. Yiiiihoo! Han är cool, men om jag hade känt igen alla låtar hade jag nog gillat det ännu mer.
Och Tyra överlevde en helg utan mamma. Hon hade det till och med jättebra med pappa. Vem hade kunnat ana?
OBS! Det sista är ironi.

Inga kommentarer: