onsdag 26 november 2008

Borsta här och borsta där.


"Ååå, vilka gorangea byxor hon har!" säger storasyster beundrande.
Och det har han. HAN! säger jag med eftertryck. Men det vill liksom inte gå in.
I morse satt lata mamma i sängen och läste nya Mama-tidningen. Jag var djupt inne i en intervju av supermorsan Linda Rosing när Alice började hojta att det var bajsdax. "Vill du bajsa på pottan?" ropade jag från sängen. Och jo, det ville hon. Jag hörde hur hon fixade och trixade på toaletten. Efter en stund kommer en stolt Alice in i sovrummet med pottan i högsta hugg.
"Den var så dammig. Jag gjorde rent den. Jag tvättade den i vattnet. Jag tvättade med min tandborste."
Öh. Där vaknade den närvarande men halvt frånvarande mamman till.
Så nu har Alice fått en ny tandborste.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jisses, vad Alice är lik sin far på den bilden! Och Arvid sin mor. :-)