torsdag 20 november 2008

Förslöad?


En lugn dag hemma och jag har inte fått någonting vettigt gjort. Har skickat 3 avboknings-sms. Tråkiga tråkiga jag.

Arvid har inte sovit en enda lång sväng på hela dagen. Nu är han snorig. Han har svårt att äta. Han frustar och snorar och börjar gråta en extra sväng så det blir ännu mer snor. Och för att kunna äta och andas så biter han till ibland. Då börjar jag gråta. Eller skrika. Eller både och.

Alice är så trött efter dagis. Hon vill bara vila. Hon somnade till och med mot min axel en stund. Jag tyckte bara att det var så mysigt med en lång kram och förstod inte riktigt vad som hänt. Kanske jag oxå slumrade till en stund. Det blev ett monsteruppvaknande för stackars dottern. "HALLÅ! SOVER DU?" i örat. Oxå en sån där schysst ruskning.

Men nu sussar de. Båda 2. Och snart jag med...

Inga kommentarer: