lördag 15 november 2008

Lördagslugn.

Sambon är fortfarande sjuk. Det verkar aldrig någonsin bli någon ordning på det här.

Så jag och barnen har varit ute och roat oss hela dagen. Åkte till Sofia på förmiddagen. Alice lekte med Axel och Maja och jag fick prata lite vuxet med Soffan. Dessutom var John och Tornberg där och det var inte igår.

Sen åkte vi vidare ut till Trönö och bakade lussebullar. Ja, så här tidigt ute har jag aldrig nånsin varit trots att jag är en sån christmaslover. De blev smaskens och vi hade jättetrevligt! Alice pratade bajs med morfar mest hela tiden. "Pappa kan inte följa med. Han kan inte åka så långt för då bajsar han på sej!"

Arvid sitter mest bara tyst. Så fort man ser på honom så ler han. Men det är sällan, sällan som han protesterar. Nu är jag orolig att han känner sej bortglömd. Att han inte tycker att det är någon idé att protestera för morshelvete struntar i det i alla fall. Hjälp! Alla dessa skuldkänslor åt alla håll och kanter gör mej tokig! Just nu har jag dåligt samvete för att jag inte sitter nere i soffan och baddar stackars sambon i pannan.

Inga kommentarer: