måndag 24 november 2008

Det börjar närma sig.


Oh my god vad jag har längtat efter det här. Mitt liv står liksom stilla i väntan på Förändringen. Alice ska få ett eget rum!
Men först ska Amanda flytta ner till Evelinas gamla rum och då måste taket målas. Idag målade Mattias 5 brädor till, 13 kvar. ArbetsledarElin har bestämt att det måste målas minst 5 brädor per dag. Det betyder att senast på torsdag målas de sista brädorna. Jag vågar mig inte på att måla nånting själv för i så fall blir nog M tvungen att måla om oxå tar allt extra lång tid istället. Jag är tyvärr sämst på allt i hela världen. Usch va sorgligt! Allra helst när jag så gärna skulle vilja kunna.
Tystnaden har lägrat sej över Mossberget. Idag byttes en fläkt i vår luftvärmepump. Nu hörs den inte ens. Jag är helt förundrad. Kan man ha det så här tyst och lugnt? Nu är det bara en liten detalj kvar: att göra hela åbäket osynligt.

Inga kommentarer: