tisdag 18 november 2008

Ny tidning.


Jo, det är liksom så, va, att jag, typ, jo, att jag, jag, jag är nog beroende av nånting. Inte så att jag inte kan sluta heller, bara så att jag vill ha nån ibland. Eller, ja, jag måste få nån ibland. Men det är väl inte så konstigt? Eller, ja, lite konstigt. Att det suger i hela kroppen och att jag måste köpa fast vi inte har råd. Det är förstås inte bra, men... Ja, jag kan liksom inte sluta. Det är väl så. Ja, nu säger jag det. Bara rakt ut sådär. Lika bra att jag är öppen med det. Jo. Det är så att jag... Jag... [Host, host.] Jag är beroende av tidningar.

Japp! Nu är det out there. Jag har sagt det. Jag kan liksom inte få nog. Och nu har det kommit en till "måste-ha-tidning". ViLÄSER. Vilken lycka! En tidning som handlar om böcker. Kanske jag kan gå ur någon av alla bokklubbar jag är med i av bara en anledning. Jag vill kunna läsa tidningen om böcker.
På framsidan syns en vindpinad Bodil Malmsten, som jag egentligen inte gillar speciellt mycket, men t o m den intervjun läser jag med en mysig känsla i magen och vill läsa mer. Varje sida känns intressant. Alla annonser innehåller bokreklam och det är härlig läsning det med. Kan det bli bättre?


2 kommentarer:

Anna Maria sa...

Åh. Den tidningen vill jag läsa.
Får jag låna?

Rosa sa...

ViLäser är bra även om den fått rätt mycket kritik för att vara "rosa och ytlig". Men jag gillar det. Läsning ska vara en njutning och då ska tidskriften få vara glassig och lättsam.