tisdag 11 november 2008

Fotomodell

Alice är den första som har fått se min blogg. Jag ville visa att hon oxå "fanns i datorn". Hon blev nämligen jätteimponerad över att Arvid fanns med i Anna-Marias blogg och sen såg hon bilden av mej på Facebook. Och nu var det alltså dax för henne att se sej själv på skärmen.

"Ååå, jag vill va sådär fin!!!" sa hon när hon såg sej själv.
"Jamen du ÄR ju sådär fin." sa kloka mor.
"Nämen jag har ju ett rött linne. Hon har ett med svampar på."
"Men ditt röda är oxå jättefint."
"Ja, det förstås."
Hon tittade på sej själv en stund.
"Det är Alice." konstaterar hon stolt. "Hon är min bästa vän!"

Åååå, vad hon är klok! När jag ser en bild av mej själv vill jag att den omedelbara tanken ska vara att jag är så fin. Jag vill oxå vara min bästa vän.

Inga kommentarer: